DSCN1163-Medium

Tot despre comunicare

Sondajele arata ca din ce in ce mai multi pacienti cer informatii detailate despre tratamentul ce urmeaza sa il instituim si motivele care l -au generat.In era internetului multi vin cu lectia invatata de acasa chiar daca autodignosticarea ca si automedicatia sint atit de nocive si periculoase.Foarte legitima dorinta pacientilor de fi informati corect iar pentru medic devine din ce in ce mai dificila aceasta misiune care are de obicei loc cu ocazia primei consultatii.

Usor de inteles si de luat aminte ca aceste informatii nu pot fi lesne ASCULTATE,INTELESE SI INTEGRATE daca pacientul este intins pe fotoliu cu lampa scialitica deschisa orbindu-l si bratele crispate pe bratele fotoliului dentar.Specialistii recomanda ca aceasta intrevedere sa aiba un caracter intim ,destins la un birou pentru ca in cadrul acestei prime si importante intrevederi nu vor fi apreciate competentele noastre medicale sau abilitatile manuale ci calitatile noastre” UMANE ” cum ar fi capacitatea de a asculta si a raspunde intrebarilor pe care pacientul relaxat „indrazneste” sa ni le puna.

In functie de abilitatea medicului de a raspunde clar, fara ezitari pe intelesul pacientului.Este clar ca aici in acest prim contact se pot PIERDE sau CISTIGA pacienti.In cadrul acestei intrevederi (consultatie) se evalueaza reciproc calitatile umane si medicale iar informatia de calitate circula intre cei doi interlocutori.Capacitatea noastra (medici) de a raspunde asteptarilor pacientului ne poate aduce succesul.Concluzia? blindete, rabdare,compasiune apoi evident si profesionalism

Comentarii

comentarii

Author Info

Ovidiu Radian

Intotdeauna gasim o solutie, eu si pacientul, care sa garanteze succesul unui tratament!

No Comments

Post a Comment