relationareartivoc

Relationarea cu pacientul

In materie de comunicare s- a discutat despre „a fi serios” fara a te lua prea in serios cu referire la medic atunci cind are in fata sa pacientul sau altfel spus daca simtul umorului e benefic si „incalzeste” atmosfera intre cei 2 comunicatori medic-pacient.

Una din intrebarile frecvente intre doi pacienti din care unul ii recomanda celuilalt un medic dentist (si nu numai) este daca „dentistul e simpatic” asta inainte de a intreba cit de competent profi este.Analiza acestei intrebari pare sa indice ca umorul face casa buna cu medicina, unii medici avind acesta calitate si stiinta dozarii si adaptarii umorului la persoana din fata lor reusesc sa stabileasca o relatie de atasament si detensionarea inerentelor stari de angoasa cu care majoritatea pacientilor vin la dentist.

Este adevarat insa ca unii medici exagereaza in acest sens devenind adesea nepoliticosi de a dreptul tutuind pacientul fara a cere permisiunea sau avind o atitudine aroganta de a dreptul cind „se iau prea in serios” .

De aceea sint citeva recomandari utile medicilor legat de acest aspect

  • auto ironia este cea mai subtila forma de umor
  • nu glumiti niciodata cu un PARANOIC
  • nu ridiculizati niciodata persoanele cu care glumiti facind caz de atributele lor fizice sau dizabilitati de orice fel
  • nu faceti intr una bascalie (devine obositoare) si nu faceti mereu aceleasi glume (deveniti ridicol)
  • si daca totusi „am sarit calul” sa nu ezitam sa ne cerem scuze raminind curtenitori si reverentiosi

In concluzie sa dozam glumele , sa fim simpatici fara a fi familiari,amuzanti fara a deveni grosolanisint citeva atribute care cu siguranta ne vor recomanda ca niste dentisti cool ca sa fiu in trend cu adjectivele la moda .Filmuletele postate in serial sper sa va amuze si sa nu va goneasca din fata cabinetelor dentare

Comentarii

comentarii

Author Info

Ovidiu Radian

Intotdeauna gasim o solutie, eu si pacientul, care sa garanteze succesul unui tratament!

No Comments

Post a Comment